17 Temmuz 2016 Pazar

BEN BAŞARMAK İÇİN DOĞDUM


BEN BAŞARMAK İÇİN DOĞDUM

Sevda Türküsev

2008

Akis Kitap

1. Baskı - Mayıs 2008

236 sayfa



Bu kitabı tee 2008'deki doğum günümde kuzenim hediye etmişti. Hiç okumamıştım. Ben de diyorum bugüne kadar niye başarılı olamadım? Bu kitabı okumadığım için elbette.

Okudum ve şimdi görün siz beni. 

Bencil bir insan olmadığım için bu değerli tavsiyeleri sizlerle de paylaşıyorum. Hep birlikte başarılı olalım ki sonra sen başarılı oldun ben olamadım olmasın, dirliğimiz düzenimiz bozulmasın.

*

-Akıllı olun ama önemli olan aklınızı kullanmak.

-Esnek olun ama bazen gergin olmak da iyidir.

-Fedakar olun ama kendinizi feda edecek kadar değil.

-Dua edin ama dikkatli edin, gerçekleşebilir.

-Atılgan olun ama öyle balıklama da atlamayın her şeye.

*

Dikkatinizi çektiyse tavsiyeler hep "ama"lı. Tavsiye diye söylediği beylik lafların basitliği ve milyarlarca kez söylenmiş olması yeterli değilmiş gibi bir de bu tavsiyeleri sorgusuz sualsiz yerine getiririz belki diye esneklik payları bırakıyor. Biz çünkü akıllı olmayı, dürüst olmayı, cesur olmayı akıl edemeyiz, bu kitaptaki tavsiyeler neticesinde akıl ettikten sonra da nerede duracağımızı bilemeyiz.

*

İyi niyetle yola çıkmış muhtemelen ama insan aklına ve onuruna aykırı, hakaret gibi bir kitap. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder