18 Ocak 2019 Cuma

KELEBEĞİN HAYAT SIRLARI



KELEBEĞİN HAYAT SIRLARI

Nil Karaibrahimgil

2015

Doğan Kitap

43. Baskı – Nisan 2016

294 sayfa



Minnoş.

*

Nil Karaibrahimgil’in Hürriyet gazetesi Kelebek ekindeki yazılarından derlenmiş kitap. Köşe yazılarını okumuyordum, merak etmiyordum çünkü. Kütüphanede gördüm bu kitabı, okuyasım geldi.

(Aziz Berker Kütüphanesi/Kadıköy/İstanbul. Epeydir gitmiyordum buraya, gittim geçen gün, çeşitli değişiklikler olmuş. Ödünç kitap bölümü üst katlara taşınış ve kitapların sayısı artmış. Ama en önemli bulduğum yenilik, kütüphane 7/24 açıkmış. İşte bu! Kütüphanelerin 09:00-17:00 arası açık olup Pazar günleri kapalı olması hiç kullanıcı dostu değildi. 7/24 açık olması müthiş. Üstelik bir yenilik daha eklemişler, saat 22:00’den sonra ücretsiz simit ve çay ikramı varmış. Çeşitli sponsorlar destek olmuş bunun için. Mü kem mel.)

*

Tam Nil Karaibrahimgil’den beklenebilecek minnoşlukta yazılar.

“Gençliğime sevgilerimle” ile başlıyor kitap. Şarkısını yapmıştı bunun.

Gül, neşelen, eğlen, hayatın tadını çıkar, iyi düşün… temalı yazılar.

Yer yer ülke meselelerine değinmiş kadın cinayetleri ile ilgili olarak.

Anne olduktan sonraki hislerine ve düşüncelerine yer vermiş. Anne olmanın müthişliği ile ilgili yazıları var.

Biz büyüdük ve kirlendi dünya temalı yazıları da.

Bir tane yazısında asansörde küçük bir çocukla konuşmanın rahatlığının büyükler arası konuşmalarda olmamasına değinmiş:

“Bazen birinin ağladığını görüp ‘Neyin var, n’oldu?’ diyememek çok garip değil mi? ‘Günaydın’ dememek.
‘Demek eve balık götürüyorsunuz hamsiyi kızartacak mısınız, yoksa fırında mı yapacaksınız?’ dememek.” Sf 26

Bence o kadarını da demeyiverelim.

*

Bir çeşit kişisel gelişim kitabı denebilir. O havada olmuş.

Oprah Winfrey’in kitabının havası var. Olmuş, bir yerlere gelmiş, ünlü şöhretli başarılı insan, henüz olmamış, pek bir yerlere gelememiş, ünsüz şöhretsiz başarısız insanlara telkin ve tavsiyelerde bulunuyor.

Kişisel gelişim kitapları için “Bana yardım et n’olur kitapları” diye bir ifade kullanmış Nil Karaibrahimgil kitabın bir yerinde, evet, beğendim, doğru bir tanımlama olmuş.

Bir de şey havası sezdim kitapta; İpek Ongun. İpek Ongun’un kitapları da çok genç kızsal ve minnoş bir dünyada geçiyor.

14-17 yaş arası gençler için keyifli bir okuma olur “Kelebeğin Hayat Sırları”
Bir de hala o minnoşlukta olanlar için. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder