27 Mayıs 2012 Pazar

ODA



ODA

(ROOM)


Yazarı: Emma Donoghue

Çeviren: Gül Çağalı Güven

Yayınevi: Doğan Kitap

Basım Yılı: 1. Baskı Şubat 2011

Sayfa Sayısı: 291


A benim çocuğum, a benim yavrum. Bu nasıl kahır bela bir çiledir.

El kadar bebe, g.t kadar odada yaşamaya zorlanıyor. Vah başıma.

Dur, baştan anlatayım.

Pismendeburadamınteki, gencecik bir kızı kandırır ve eve hapseder. Ev de değil, evin bir odası. Hatta oda da değil, kulübe gibi, sığınak gibi, zindan gibi, lanet karanlık bir yer işte.

Burada kızcağız hamile kalır ve bir bebesi olur.

Pismendeburadamınteki, anneye de bebeye de gün yüzü göstermez. Bebe gelir 5 yaşına, ama bildiği bütün dünya yaşadığı oda kadardır. Ötesini bilmez.

Anne buna daha fazla dayanamaz ve kaçış planı yapar.

İşte o kaçış planı ve planın uygulanma anı durağan başlayan kitabın en heyecan verici yeriydi. Hep bir tedirginlik, bir yakalanma korkusu. Her an kötü bir şey olacakmış hissi.

Neyse ki bu his kitabın sonuna kadar sürmüyor. Yaşanmaz bu gerginlikle.

New York Times, kitabı 2010’un en iyi 10 kitabından biri seçmiş. Ben de seçiyorum. 

3 yorum:

  1. Bu kitabın ya Orange ya da Man Booker kısa listesine girmişliği de var. Kitapçıda görüp heveslenip sonra da kötücül, karanlık bir şeyse dayanamam diye okumuyordum. Okusam mı? Çok depresif bir şey mi acaba?

    YanıtlaSil
  2. Evet çok depresif bir kitap. Çok tedirgin ediyor insanı başlarda. Ama yalnızca başlarda. Eğer içini rahatlatacaksa kitap hep öyle karanlık devam etmiyor. Zaten "Gecenin en karanlık anı, şafaktan hemen öncesidir."

    YanıtlaSil
  3. İLgimi çeken bir kitaptı, yorumunuzu okuyunca listeye eklemeye karar verdim.

    YanıtlaSil