4 Ağustos 2010 Çarşamba

KALEMLİ'NİN KALEMİNDEN


KALEMLİ'NİN KALEMİNDEN


Yazarı: Mustafa Kalemli


Yayınevi: Doğan Kitap


Basım Yılı: 1.Baskı-Şubat 2002


Sayfa Sayısı: 275




''Hanedan'ın Son Prensi Mesut Yılmaz'' kitabının ardından, bu kitabı okuyunca olaylar biraz daha pekişti zihnimde. Zira o kitapta da Mustafa Kalemli'nin adı sık sık geçiyordu. Mesut Yılmaz ile bir dönem yedikleri içtikleri ayrı gitmezmiş ama sonraları selamı sabahı kesmişler. Bunda Mesut Yılmaz'ın payı büyük çünkü okuduklarımdan anladığım kadarıyla Mesut Yılmaz vefasız ve umursamaz bir insan.


Mustafa Kalemli'nin asıl mesleği doktorluktur. 1983'te Kütahya'dan milletvekili seçilen Kalemli, sonraları Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı , İçişleri Bakanı , Orman Bakanı, Anap Grup Başkanvekili ve son olarak 1996'da TBMM başkanı olur.


Görüldüğü gibi siyaset arenasında önemli mevkiler işgal eder. Dolayısıyla anıları, Türk siyasi tarihi açısından önemli.


Yalnız kitap, bu önemin yükünü kaldırabilecek nitelikte sayılmaz. Olayların daha dobraca, daha ayrıntılı işlenmesini beklerdim. Fakat Kalemli, nezaketinden olsa gerek pek çok önemli olaya sadece değinmekle kalmış. Nazik biri olduğunu ise üslubundan çıkartıyorum.


Anı kitapları her ne kadar objektif olamasa da, ben Kalemli'nin anlattıklarından dürüst olduğu izlenimi edindim. Doğru, dürüst, ufku geniş, akıllı, aktif, görev aşkı bulunan bir politikacı gibi geldi bana. Zaten de muhtemelen bu yüzden uzun süre kalamamış o camiada. Başarılı insanı bu memlekette kolay kolay barındırmazlar çünkü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder