4 Ağustos 2010 Çarşamba

İÇİME GİR AMA SİGARANI SÖNDÜRME


İÇİME GİR AMA SİGARANI SÖNDÜRME


Yazarı: Cezmi Ersöz


Yayınevi: Gendaş Kültür


Basım Yılı: 1.Baskı - Ekim 1999


Sayfa Sayısı: 149




Bazen haberlerde mankenlerin, özellikle de dünyaca ünlü olanlarının, podyumda birkaç dakikalık yürüyüşleri için dünya kadar para almaları babamı hayrete düşürür. ''Ne var ya, ben de yürüyeyim, ne ki yani?'' diye söylenir.


Ya da şarkıcıların iki şarkı söylemek için aldıkları parayı çok bulur. ''Ne bu yaa, alt tarafı iki şarkı söyleyecek, herifin/karının aldığı paraya bak.Ben de söyleyeyim ne var yani''


Ben de bu kitabı okurken ''Eee ne ki bu? Ben de yazarım böyle öyküler. Ne var yani?'' dedim. Evet dedim bunu.


Sonra da kendimden tiksindim. Ulan bu kadar da küçümsemek, bu kadar da aşağılamak olur mu diye.


Babacığımla unuttuğumuz nokta, o mankenlerin o podyumda yürüyebilmek için börek gibi, lahmacun gibi, künefe gibi dünyanın pek çok nimetinden mahrum kalmaları; o şarkıcıların konserlerde binlerce insanı coşturabilmek için yıllarca çalışmaları.


Cezmi Ersöz'ün de , gerçi bu okuduğum ilk kitabı ama, eminim o da yıllarca emek vermiş, uğraşmış, yazmıştır.


Eline sağlık tabi.

Ha tamam, ağzımı çarpıtarak ''Bu ne ki yaa, ben de yazarım bunları, pehh'' demek doğru değil, ama sonuçta muazzam bir edebiyat eseri de değil.


Kitaptaki öykülere gelince:


  • Yazamayan Yazar


  • Çaycı Ali


  • Düşülke


  • Salih Abi


  • Söylesene, Sana Ne Yaptık Biz


  • Diyalektiğe İnanmazsan Burada Zaman Geçmez


  • Sempatizan


  • Çıplak


  • Ömrüm İsyankar


  • Şarkıcıyı Kaçırmak


  • Camları Siyaha Boyalı Pavyon


  • Arka Oda


  • Suçtur Çocuğun Olmak


  • Hayat Güzel, Ömür Kısa


  • Zemin Kattakilerin Öyküsü


  • Sen Bana Daha Az Zarar Verirsin


  • Acı Bir Şarap Gibi Aksın Hayat


  • Artık Evlerin Duvarları Öylesi İnce ki


  • Bir Grup Duyarlı Demokrat


  • Artık Bir Şeyden Emin Olmuştum





2 yorum:

  1. valla tonlarca para verseler börekten künefeden vazgeçmem :D hikayelerin genel bir konusu var mı? yoksa yaşamdan öyküler mi?

    YanıtlaSil
  2. evet yeldacığım, o yüzden manken değilsin zaten :)

    yaşamdan minik öyküler şeklinde kitap.

    YanıtlaSil