17 Aralık 2015 Perşembe

BİR YUMAK MUTLULUK




BİR YUMAK MUTLULUK

(A Good Yarn)

Debbie Macomber

Çeviri: Ozan Aydın

2013

Martı Yayıncılık

1. Baskı - Eylül 2013 (Cep boy)

479 sayfa


Bu kitabı aldığım için kendimi hiç affetmemeliyim.

Kendimi cezalandırmalı, üç hafta kitap okumama cezası vermeliyim mesela.

Hak ettim çünkü.

Bu saçma tercihimden ötürü Allah beni kahhar sıfatıyla kahretse yeridir.

Ama açıklayabilirim, bir saniye, lütfen, açıklamama izin verin.

Açıkla lan.

Haa, şey tabii bir saniye, şimdi şöyle...

Yaa bunun kapağında "mutluluk" yazıyor ya. Bu benim zayıf noktam. Sanıyorum ki böyle okuyacağım, oha ne kadar da mutlu oldum şu an, diyeceğim.

Sanıyorum bunu gerçekten.

Mutluluğun formülü tarzı kitapları alıp okumamak için zor tutuyorum kendimi. O kadar saf olma rica ediyorum, diyorum kendime. (Arada böyle nazik konuşurum kendimle.)

*

Kitapta kadının biri tuhafiye dükkanı açmış. Aynı zamanda da çorap örme kursu veriyor.

Hayatlarında sıkıntılar yaşayan kadınlar da bu örgü kursuna geliyorlar.

Bir tanesi (Elise) emeklilik hayali olan evi yaptırmak isterken müteahhit tarafından dolandırılmış. Kızı ve damadıyla beraber yaşıyor. Kocası kumarbazmış, yıllar önce ayrılmışlar. Ama sonra kocası geri dönmüş. Hala seviyor adamı ama huylu huyundan vazgeçmez diye uzak durmaya çalışıyor. Ama çok da uzak kalamayacak. Mercimeği fırına verecekler. Gel gelelim adam kumarı bıraktığına dair o kadar söz vermiş olmasına rağmen yine kumar oynuyor. Kadın yine bırakıyor onu. Ama adamın kanser olduğunu öğrenince tekrar geri dönüyor. Bu arada adam kumardan (poker) epey para kazanmış ve bir sürü insana çaktırmadan yardım ediyor.

Bir başka kadın (Bethanne) kocası onu artık sevmediğini söyleyip gidiyor. Adam, başka bir kadından hoşlanıyormuş. İki çocukları var. Çocukların bakımını kadın üstleniyor, adam pek yanaşmıyor bu masrafları ödemeye. Kadının çalışıp para kazanması lazım. En iyi yaptığı şey partiler organize etmek. Bu işe girişiyor ve iyi para kazanıyor.

Bir tanesi genç bir kız. (Courtney) Annesi öldükten sonra bunalıma girmiş. Babası başka bir ülkede. Ağabeyi ve ablası da uzaklarda. Bu kızcağız da anneannesiyle yaşıyor. Başlarda ümitsiz ve mutsuzken sonra aşık oluyor, aşık olunuyor, mutlu oluyor.

Bu kadınların ortak noktası bu örgü kursuna gitmeleri.

Kursla beraber hepsinin hayatında mutlu değişimler oluyor.

*

Bu.

Olayı bu.

Napak, çorap mı örek?

Çorap örmek ne zaten? Hiç zihnimde canlanmıyor nasıl örülebileceği. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder