9 Haziran 2013 Pazar

MEL'UN


MEL'UN

Bir Us Yarılması

Yazarı: Selim İleri

Yayınevi: Everest Yayınları

Basım Yılı: 1.Basım-Mart 2013, 4.Basım-Nisan 2013

Sayfa Sayısı: 581


Kitabın alt başlığı cuk oturmuş. Hakikaten "Bir Us Yarılması"

Kafası gelgitli Sayru Usman'ın bölük pörçük kaleme aldığı yazılardan onun hayatını okuyoruz. 

Kimdir bu Sayru Usman? Kendisinin bir yazar olduğunu anlıyoruz. Edebiyata ve tarihe ilgili. Tarihi konularda, özellikle padişahlar, padişah eşleri, kardeş katli gibi konularda epey bilgili. 

Sinemaya ve tiyatroya karşı da ilgisi var. Bir aktrise aşık hatta. Yıllar geçmesine rağmen onu unutamıyor, onun hayali ile konuşuyor. Kendi kendisi ile de konuşuyor. Anlaşılmadığını düşünüyor. Defterlerine yazdığı yazılardan oluşan kitabını "yellozlar ve et kafalı oğlanlar" diye tabir ettiği yayıncıların basmayacağını düşünüyor. 

Bulduğu her kağıt parçasına, deftere yazdığı bu yazılar Sayru'nun geçmişiyle, anılarıyla, tarihle, padişahlarla, sinemayla, tiyatroyla, edebiyatla... bir dünya konuyla ilgili. Hepsi de ilginç. Ama bana göre ilginç. 

Ben beğendim, keyifle okudum, ancak herkesin bu keyfi alabileceğini sanmıyorum. O yüzden bu kitabı okumanızı tavsiye edemeyeceğim, arkamdan küfür işitmeye hiç niyetim yok. 

Bir de çok alakasız birşey söyleyeceğim. Okuduğum en güzel kokulu kitap. Kitap kokusu buram buram yayılıyor kitaptan. Bu kokuya mı kapılıp beğendim acaba, bak şimdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder