28 Nisan 2014 Pazartesi

ATİNALI TİMON

ATİNALI TİMON

Yazarı: William Shakespeare

Türkçesi: Bülent Bozkurt

Yayınevi: Remzi Kitabevi

Basım Yılı: 1. Basım - Şubat 2006

Sayfa Sayısı: 148


Timon, zengin,asil, gönlü bol, cömert bir adam.

Dostlarına pahalı hediyeler veriyor, borç alırsa kendiliğinden katbekat faiziyle ödüyor. Her eli sıkışana yardım ediyor. Bol etli, bol şaraplı, Halil İbrahim sofraları hazırlayıp ziyafetler veriyor.

Bir gün de Timon'un başı sıkışıyor.

Alacaklılar kapıya dayanıyor. Timon rahat, nasıl olsa bir sürü dostu var. Yardım ederler diye düşünüyor.

Fakat yardım istediği o dostların kapıları duvar oluyor.

Hepsi sırt çeviriyor. 

- Valla Timoncuğum bu aralar çok sıkışığım. Dün gelseydin.

- İlk bana gelmedin de başkalarından mı borç istedin? Aşkolsun, sana gücendim. Bu yüzden de vermiyorum. İlk bana gelseydin yardım ederdim.

- Olsa dükkan senin.

Böyle şeyler.

Timon bir delleniyor. 

Küfür kıyamet ayrılıyor Atina'dan. Vuruyor kendini dağlara.

Burada da rahata bırakmıyorlar. 

Timon, insanlardan uzak yaşadığı mağarada altın buluyor. Altın kokusunu alan eski dostları utanmadan Timon'u ziyarete geliyor. Timon da bir güzel kapı dışarı ediyor bunları. 

Kendi hazırladığı mezar taşıyla da koyuyor çocuğu, çok affedersiniz.


Pek çok laf sokmalar, ayarlar, kapak cevaplar var eserde. "Güldürürken düşündürüyor" diyeceğim de dövmenizden korkuyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder