27 Temmuz 2010 Salı

BURASI İRTİCA FM


BURASI İRTİCA FM


Yazarı: Sedat Nuri Kayış


Yayınevi:Bir Harf Yayınları


Basım Yılı: 2.Baskı - Ağustos 2006


Sayfa Sayısı: 160



Sedat Nuri Kayış, eski RTÜK başkanıdır. Bu sıfatla görev yaptığı 2000 -2002 yılları arasında radyo ve televizyon kanallarında irticaya, şiddete, bölücülüğe yönelik yapılan yayınları, söz konusu kanallara verilen cezaları anlatmış.


İlk sayfalarda başkanın fazla hassas olduğunu, her türlü fikrin özgürce söylenebilmesi gerktiğini düşünmüştüm. Ama ilerleyen sayfalarda yapılan yayınların gerçekten de ne kadar vahşi olduğunu görüp, RTÜK başkanına hak verdim.


İrtica ile ilgili yapılan yayınlar arasında

-Darwin'den söz eden yerli yabancı tüm televizyonların kapatılmasını isteyen milletvekili

-Menemen olayının bir kontrgerilla eylemi olduğu iddiası

-TC için ölene şehit değil, ölü denir, söylemi ve pek çok dini hurafe yenilir yutulur cinsten değil.


Bölücülük nedeniyle RTÜK'e şikayet edilen ve cezalandırılan yayınlar da keza hoşgörülecek türden değil.Abdullah Öcalan'ı yücelten laflar, Kürdistan'ın her ne pahasına olursa olsun kurulacağı söylevi...gibi.


Hele hele şiddet içerikli yayınlar hakikaten fena. Az çok ben de hatırlıyorum o dönemleri. Televizyon kanallarının kanın gövdeyi götürdüğü sahneleri sansürsüz yayınlaması, çoçuğu hunharca öldürülen annenin olayı detaylandırarak anlatmasının sağlanması ve böylece reyting alma kaygısı falan.


RTÜK'e genelde kızar, yetkililerinin vizyonunun dar olduğunu düşünürdüm, gerçi hala bu düşüncemi büyük ölçüde koruyorum ama, gene de bazen yerinde müdahaleleri de yok değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder