10 Ocak 2018 Çarşamba

KÖPEK KALBİ


KÖPEK KALBİ

(Sobachye Serdtse)

Mihail Afanasyeviç Bulgakov

Yazıldığı tarih: 1925

İlk yayınlanma tarihi: 1968

Türkçesi: Meltem Suzanne Berton

Dedalus Kitap – Haziran 2012

112 sayfa


Öncelikle kişisel tarihime not düşmek istiyorum: E-Kitap okuyucusunda okuduğum ilk kitap oldu Köpek Kalbi.

Kobo e-kitap okuyucum var, doğum günü hediyem. Artık e-kitap okuma alışkanlığı edinmek istiyorum.

*

Kitabın özeti kabaca şöyle:

Ünlü cerrah Filip Filippoviç, zavallı bir sokak köpeğini deneyinde kobay olarak kullanır.

Tombik ismindeki bu köpeğe, ölmüş bir insanın beyninden bir parça (hipoviz) ve testislerini nakleder.

Tombik’te daha sonra birtakım değişiklikler olur. Önce iki ayağı üzerine dikilir, bu şekilde yürür ve sonra konuşmaya başlar.

Değişik bir yaratık çıkmıştır ortaya.

Yalnız bu yaratık cerrahın epey başını ağrıtır, çünkü çok sorun çıkarmaktadır. Çünkü nasıl çıkarmasın, zavallı ne olduğunu bilmeyen bir yaratık haline gelmiş. Üstelik cerrah sık sık onu azarlıyor, aşağılıyor. Köpek de “Böyle olmayı ben istemedim, beni sen yaptın.” diyerek affını istiyor. Haklı.

Tombik, kimlik bunalımı yaşıyor. Kendisine bir insan ismi buluyor, nüfus kağıdı ediniyor ve hatta belediyede iş buluyor. (Kedi yakalama işi.)

Cerrah, yarattığı bu yaratıktan sıkılıp ondan kurtulmak için yeniden onu ameliyat ediyor. Eskisine döndürüyor.

Bu arada cerraha cinayet suçlaması yapılıyor, insan (olduğu sanılan köpeği) öldürdüğü gerekçesiyle. 

Fakat cerrah kimseyi öldürmediğini söylüyor. İnsan köpek gibi bir şeyin de olmadığını. (Çünkü o sırada Tombik eski haline döndü, köpek oldu yine.)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder