5 Ocak 2018 Cuma

KENDİNİ ARAMAK


KENDİNİ ARAMAK

İhsan Fazlıoğlu

2014

Papersense Yayınları

5. Baskı – Nisan 2016

183 sayfa

Sıkıldım ay.

Kütüphaneden ödünç almıştım bu kitabı. Kendini aramak, bu ilgimi çeken bir şey.

Yazarın 2003-2010 arasında Anlayış dergisinde çıkan yazılarından oluşmuş bir kitap.

Şu kısımda kitaptan koptum:

“…İnsan için öncelikli olan, ferdiyet değil toplumsallıktır.”

“…Kişi, kendine insanlığını veren, toplumsallığını kazandıran türünün devamını sağlamakla yükümlüdür.” Sf.13

Yoooo.

Hiç de öyle düşünmüyorum.

Kişi asla türünü devam ettirmekle yükümlü değildir. Hatta türümüze tüküreyim. Kişinin insanlığa yapabileceği en büyük iyilik türünü bitirmektir.

Bok var türünüzde…

Çok akıl almaz bir saçmalık geliyor bana insanın bu türünü devam ettirme sevdası. Ne varsa türünde?


Bencillik hatta bu. O kadar güzel, şahane bir insanım ki yok olmamalıyım, benim bu mükemmelliğim devam etmeli demek bu. Öyle misiniz peki gerçekten? Hayır! Hiç değilseniz.

*

Bir de yazarın Arabik bir dili var, sevmiyorum bu üslubu, daralıyorum.

O yüzden bitiremedim kitabı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder