5 Ocak 2018 Cuma

BİLİNÇALTI KİŞİLİĞİNİZ


BİLİNÇALTI KİŞİLİĞİNİZ

Arketipler

(Archetypes)

Caroline Myss

2013

Çeviren: Yeşim Lümalı Gürgen

Koridor Yayıncılık
1.     
Baskı – 2014

323 sayfa


İlgi çekici bir şekilde başlıyor kitap:

“Neden bazı kişilerin, giysilerin ve ilişkilerin size tam uyduğunu ve diğerlerinin derin bir rahatsızlık verdiğini öğreneceksiniz.” Sf.11

İlgi çekici bir soruyla da devam ediyor:

“Arketipimi yaşıyor muyum? Bir başka deyişle, gerçek benliğimle yaşamam gereken hayatı mı yaşıyorum?” sf.12

Arketip “insan doğasının esasını oluşturan kişilik dışı bilinç kalıplarıdır.” diyor. Sf.42

Bunların on tanesinden bahsediyor:

1-      Savunucu

2-      Sanatçı/Yaratıcı

3-      Sporcu

4-      Bakıcı

5-      Modacı

6-      Entelektüel

7-      Kraliçe/Yönetici

8-      Asi

9-      Spritüel

10-  Vizyoner


Yani öne çıkan bir karakter özelliği diye anlıyorum. 

Hepimizin bir arketip kümesi varmış. Daha baskın olanını bilmek kendimizi tanımak açısından önemliymiş. Arketipimize uygun yaşarsak mutlu olurmuşuz. İstemediğimiz bir arketip varsa da bunu değiştiremesek bile etkilerini olgunlaştırabilirmişiz.

Eğer bir hayalin varsa ve bunu gerçekleştiremiyorsan o arketipe sahip olmadığın içinmiş.

“…Bu bireylerin hiçbirinde gereken arketipler yoktu ancak zaten yeteneksizliklerinden olduğu kadar, önlerine çıkan fırsatların olmayışından da bu anlaşılıyordu. Fırsatlar arketiplerinizin bir uzantısıdır ve fırsatları sadece sahip olduğunuz arketipler aracılığıyla harekete geçirebilirsiniz.” Sf.41

Gerçek hayatta bu bilgi ne işimize yarar?

Kendimizi daha iyi tanırmışız. Ben kimim? Amacım ne? Bunları bilirmişiz.

*


Ben bilebildim mi? Pek sayılmaz. Bende şu arketip var diyelim, bunu öğrenmekle hayatımda değişen bir şey...bakıyorum...yok.

Böyle ille de kalıplara sokma olayı benim aklıma pek yatmıyor. "Optimum Denge Modeli" diye bir kitap okumuştum, onda da böyle insan davranışlarını bir kalıba sokmak, bir isim vermek gayreti vardı. Kendime hiçbir kalıbı uygun göremiyorum, ondan mı acaba rahatsızlığım? "Ben buyum!" diyemiyorum. Hepsine biraz biraz yakın hissediyorum kendimi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder