25 Eylül 2012 Salı

KIZILA BOYALI SAÇLAR




KIZILA BOYALI SAÇLAR

(Vamena Kokkina Malia)

Yazarı: Kostas Mourselas

Türkçesi: Kosta Sarıoğlu

Yayınevi: Om Yayınevi

Basım Yılı:1. Baskı-Mayıs 2000, 30.Baskı-Ekim 2001

Sayfa Sayısı: 476


Ulan Luis. Ne adamsın. Dost musun, düşman mısın, iyi misin, kötü müsün, akıllı mısın, deli misin…hiç bilemedim ben.

Böyle bir arkadaşım olmasını istediğimden emin değilim. Tamam fırlamalığı güzel. Güzel ama tehlikeli de biraz. Benim gibi planlı programlı yaşamayı seven, geleceği düşünen insana terssin. Ama bir yerlerde senin gibi bir deli manyağı insanın yaşadığını düşünmek de güzel.

Kitabı Luis’in arkadaşı olan yazar anlatıyor. Yazarın gözünden Luis’i ve diğer arkadaşlarını tanıyoruz. Her arkadaş grubunda olabilecek renklilikte tipler var burada da. Ama Luis başka. Harbiden bambaşka.

İçinden geldiği gibi yaşıyor hayatı. Bunun iyi mi kötü mü olduğu belli değil. Bana sorarsanız o kadar da içimizden geldiği gibi yaşamasak daha iyi sanki. Yazar gibi de olmayalım ama. Yazar kendisinin eleştirisini yapıyor bol bol. Nice fırsatlar kaçırıyor cesaretsizliği yüzünden. Parası yüzünden sevmediği bir kadınla evleniyor, sevdiği ama geleceği belirsiz Martha'ya sırt çeviriyor. Martha da onu seviyordu halbuki. Ama yazarımız onunla birlikte olma şansını geri çeviriyor, gelecek kaygısıyla. Ha geleceği ne oluyor, yine boka sarıyor, o ayrı.

Kitabın adı da bu kadından geliyor zaten. Martha da sevmediği bir adamla evleniyor. Kocası beğenmiyor diye inadına saçını kısacık kestiriyor ve kızıla boyuyor. Kızıla boyalı saçlar, onun saçları işte.

Şimdi düşündüm, isterdim la. Luis gibi bir arkadaş isterdim belki de. Ya da dur, kendim de Luis gibi olmayı isterdim. Hmmm düşündüm de, yok kendim öyle olmayı istemezdim, arkadaşım olarak kal Luis, sen olmayayım ben. Çok da samimi arkadaşım olma ama, arızasın çünkü biraz. 

Sadece varlığın yeter aslında. Senin gibi insanlar olsun bir yerlerde. 

1 yorum:

  1. ilginizi çekerse benim şu yazımı okuyabilirsiniz. https://eksisozluk.com/entry/24641727

    YanıtlaSil