3 Temmuz 2011 Pazar

BİZE NASIL KIYDINIZ?


BİZE NASIL KIYDINIZ?

Yazarı: Emine Şenlikoğlu

Yayınevi: Mektup Yayınları


Basım Yılı: ? - 7.Baskı


Sayfa Sayısı: 237


Sübhanallah, ibretlik bir kitap kardeşler.

Yazar, daha önsözünde kitabın herhangi bir edebi amaç taşımadığını ''...Edebiyattan fakir olan kitapçıkta mücadele azmini ve günümüz çarpıklıklarını bulacaksınız.'' diyerek belirtmiş. Bahsettiği ''günümüz''ün tam hangi gün olduğunu bulamadım. Elimdeki kitapta basım yılı yazmadığı gibi, internette yaptığım ufak çaplı araştırmada da kitabın ilk basım yılını bulamadım. Ha çok araştırsam bulurdum da, çok araştırmadım. Tahminim 1980'ler falan. Yanılıyor da olabilirim tabi. Ama kitap yayınlandığı dönemde o kadar çok ses getirmiş ki, kitabın arkasında yayınevi kitabın ilk baskısının 15 günde 7000 adet basılıp tükendiğini belirtmiş.


Kitabın baş karakteri Rabia adlı genç bir kızdır. Rabia'nın annesi, babasını aldatır ve ardından akıl sağlığını yitirir. Bu şekilde akıl hastanesinde zor koşullar altında bir süre yaşadıktan sonra hayata veda eder.


Rabia, annesi öldükten sonra bile babasını aldatmış olmasını hiç unutmaz ve ondan nefret eder.
Çok sevdiği babasıyla birlikte hayat mücadelesi verir.

Bu arada bir fabrikada çalışmaya başlar. Fabrikada tanıştığı Hüseyin Abisi, Rabia'ya dini bir takım telkinlerde bulunur. Rabia, bu telkinlerden zaman zaman etkilenir, zaman zaman umursamaz.Çünkü etrafında Hüseyin Abi'den başka kendisine dini anlamda yol gösterecek herhangi biri yoktur.


Rabia bu gelgitleri yaşarken anne ve babasıyla ilgili korkunç gerçeği öğrenir. (İlle de kitabı okuyacağım diyenler, şu andan itibaren yazdıklarımı okumasın.Ama yok ben kitabı okuyamam, özet geç de okumuş kadar olayım diyenler varsa buyrun devam edin.)


Meğersem annesi babasını aldatmamış. Babası annesini aldatmış. Hemi de erkek kardeşinin karısıyla. Annesi, kocasını suç üstü yakalamış ve adam, karısına iftira atmış. Yatacak yerin yok be adam. Rabia, bunu öğrenince tabi kahım kahım kahrolur. Sonra da babası hapishaneyi boylar.


Beri yandan herkes Rabia'yı, Hüseyin Abi'ye yakıştırırken, ki ben de okurken pek yakıştırdım, amma Rabia ''yok o benim ağabeyim.'', Hüseyin de ''yok o benim bacım'' dediği için aralarında birşey olmaz. Zaten Hüseyin'in nişanlısı vardır. Ancak Hüseyin, dini propoganda yaptığı için hapse atıldığında, nişanlısı onu daha fazla bekleyemeyeceğini söyleyip Hüseyin'i bırakır. Hüseyin hapisten çıkınca Rabia'ya gider ama o da ne, Rabia evlenmiştir.


Kitap 1994'te filme de çekilmiş. Meraklısı, indirsin izlesin.

18 yorum:

  1. eline yüreğine sağlık. ben 2 ya da 3 kere okudum bu şaheseri ama yine de okumaya doyulmuyor. hiç sıkılmadan özetini tekrar tekrar okudum çok akıcı bir kitap Allah razı olsun ondan ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bu romanı 14 yaşındayken okumuştum ve çok ağladım şimdi 37 yaşındayım hiç unutmadığım bir romandır bugüne kızıma anlatırken baktık

      Sil
  2. ben gemlikten ayşe ziver karataş i.ö.o gidiyorum bu kitabı babamda gördüm ve okumaya başladım kitap çok güzel elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. walahi çok güzel bir hikaye hayatımda ilk defa böyle bir hikayeyi okuyorum

    YanıtlaSil
  4. tenk you very mach

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. sukru.esmer@hotmail.com

    kitap içerik olarak güzel ve sosyal hayattan da benzer olaylarala karşılaşıpzgördüğümüz ibretlik olaylar olduğu ve en önemlisi aşık olupta aşk acısı çekenlere tfsiye edeceğim hoş bir kitap

    YanıtlaSil
  7. bende bu kitabı okudum çok akıcı insan başladımmı bırakmak istemiyor....okumayanlarada tavsiye ederim......e.ş o dan allah razı olsun....bayağ bilgi edindim bu kitabı okuduktan sonra ..her yaşa gidicek bir kitap...

    YanıtlaSil
  8. Rabia annesinin attığı kahkahalardan korkarak babasına seslenir. Odaya girdiklerinde annesini perişan ve delirmiş halde görür Rabia. Ney yapacaklarını bilemez ikisi de. Ayrıca Rabia’nın küçük kardeşi İsmail de ortalarda yoktur. Polis bunun araştırmasını da yapmaktadır. Annesi Hacer Hanım dindar bir kadındır. İffetini koruyan bu kadın hakkında ise kocasını aldattığı onu gören küçük oğlu İsmail’i öldürdüğü yönünde iftiralar çıkmış, bu durum Rabia’yı bir hayli üzmüştür. İlk başta çok diretir, bakımını yapar fakat artık dayanamayan Rabia annesinin akıl hastanesine gönderilmesine razı olur. Fakat aklı hep annesindedir. Ona orada nasıl bakacaklarını düşünmektedir. Sık sık annesini ziyarete giden Rabia bu sırada bir tekstil fabrikasında işe başlar. Orada aklını çelmek isteyen birçok insan çıkar. Herkes onu bildiğinden şaşırtmaya, dinden uzaklaştırmaya sürükler. Burada çalışan bir de Hüseyin adında bir adam vardır. Hüseyin ise Rabia’ya doğruyu ve gerçeği anlatmaktadır. Hüseyin, bu anlattıklarından dolayı bazıları tarafından sevilmez, yobaz olarak karşılanır ancak dinleyenlerin sayısı hayli fazladır. Sık sık bu çelişkilerin içinde kalan Rabia’nın kafası karışır. Giyimi bile değişmiştir. Her gün biraz daha açık kıyafetlerle gelir. Bu durum Hüseyin’i üzer. Nihayetinde Rabia, Hüseyin’i dinler ve doğru yolu bulur. Bu sırada Rabia’nın annesi ölür. Ve Hacer Hanım için camide mevlit hazırlıkları yapılır. Rabia annesinin ölümünden sonra çok düşünmüş ve olan biteni çözmüştür. Herkes camiye toplanınca ayağa kalkarak bu durumun sanıldığı gibi olmadığını, aslında babasının annesini amcasının eşi ile aldattığını, ikisini beraberken gören İsmail’i babasının öldürüp kömürlüğe attığını söyler. Polis araştırmasını tamamlar ve Rabia’yı da haklı görüp babasını hapse atar. Anasız babasız kalan Rabia’yı mahalledekiler Hüseyin ile evlendirmek isterler. Ancak ikisi de birbirini kardeş gibi gördüklerinden mümkün olmaz. Aslında Hüseyin nişanlıdır. Hüseyin dini propaganda yapıp, hapse girince nişanlısı beklemez ve nişanı atar. Nihayetinde Hüseyin hapisten çıkar ve Rabia’yı ziyarete gider. Fakat öğrendiği şeye şaşırmıştır. Rabia evlenmiştir.

    YanıtlaSil
  9. Harika bir kitap 13 yaşındayım tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  10. ewet çok güzel kitap bu kitabı okuduğumduktan sonra Emine ŞENLİKOĞLUNUN tüm kitaplarını okudum Saygılarımla İstanbuldan Kübra ÇOLAK

    YanıtlaSil
  11. kalın bi kitap olduğu için yarısından sonra bırakıyodum sayenizde okumam gerektiğini anladım

    YanıtlaSil
  12. D1126
    Emine şenlikoğlu’nun yazmış olduğu bu kitap şeytana uyan bir baba ve o ailenin yok oluşunu anlatıyor. İlk okuduğum zaman hiç aklımdan geçmeyecek olaylarla sonlanan bir yapıt olmuş. Dini açıdan bilgi veren, insanların yanlışa sürüklenmesini önleyici bir hikaye. Her sayfasında insanın tüyleri diken diken oluyor kesinlikle okunması gereken bir kitap.

    YanıtlaSil
  13. Yani emine şenlikoglu tom genclere hayati yönden çok olumlu ve ona gore hareket edilecegini izah etmektedir bir cok kitabindada bunlara yer vermektedir degerli emine ablammiz rabbim ona uzun omurler ihsan etsin....:)

    YanıtlaSil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. valla hiç okumadım kime okudunmu diye sorsam dedilerki valla bn okurken ağladım dedi

    YanıtlaSil