11 Nisan 2022 Pazartesi

SANA SOHBETE GELDİM

 


SANA SOHBETE GELDİM

Nedim Birol Yürüten

2020

Birlikte Kitaplar Yayınevi

2.Baskı - Kasım 2020

191 sayfa


Sohbet türünde bir kitap. 

Sevemiyorum bu tarzı. Daha doğrusu kiminle sohbet ettiğime bağlı olarak seviyorum ya da sevmiyorum. 

Yazarı tanısam, merak etsem sevebilirdim ama kim ki? Tanımıyorum. Dolayısıyla da merak etmiyorum. 

Bu tür içsel konuşmalar ancak başarılarıyla gündeme gelmiş bir isimse ilgimi çekebilir. Yoksa niye ilgimi çeksin ki birilerinin kendi kendine konuşmalarını kitaplaştırması?

Buna benzer bir kitap olarak yakın zamanda "Yakın"ı okumuştum. Aynı tarz. Okuyana iç huzuru sağlamak amacıyla yazılmış, kişisel gelişim olarak değerlendirilsin istenmiş ama ı-ıh bende olmuyor. Her sayfada "Ne anlatıyorsun?" diyip duruyorum. Ulaşmıyor bana soyut tavsiyeler ve tanımlar. 

Örneğin kitabın arka kapağında yazıyor ki:

Bana sakın, "artık, içimi ısıtan bir güneş, coşturan bir deniz, özgür hissettiren bir gökyüzü yok hayatımda" deme!

Bana sakın, "artık gücüm kalmadı, hayata yenildim, yeşillerim kurudu" deme!

...

Demiyorum ki zaten. Ben böyle şeyler demiyorum. O yüzden kitap bana hitap etmedi sanırım. Böyle şeyler diyenlerin hoşuna gidebilir. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder