29 Haziran 2014 Pazar

BANA DİNDEN BAHSET


BANA DİNDEN BAHSET

Yazarı: R. İhsan Eliaçık

Yayınevi: İnşa Yayınları

Basım Yılı: 1. Baskı - Ocak 2011

7. Baskı - Şubat 2014

Sayfa Sayısı: 416


İhsan Eliaçık'ın adını ilk olarak Haziran 2013'te Gezi döneminde duydum. "Yeryüzü iftarları" adı altında caddede yaptıkları iftarla. 

Sonra bir konuşmasını izlemeye gittim.

Bu kitabı da orada almıştım. 

İslamın sadece namaz, oruç gibi ibadetlere indirgenmiş olmasına karşı çıkıyor İhsan Eliaçık. Bu ibadetlerin özellikle şekli ile ilgili uzun ve çoğu zaman gereksiz tartışmalara giriyoruz ama İslam'ın doğruluk üzerine, iyi ahlak üzerine, insanlara saygı üzerine, kul hakkı üzerine, doğayı korumak üzerine... hayatın içine etki eden kısımları üzerine düşünmüyoruz.

Şimdi Ramazan ayındayız.

Müslümanlar oruç tutuyor.

Dışarıda yemek yiyenler kınanıyor.

Bre Müslüman,

Hani oruç nefsi terbiye etmekti. Etrafta kimse yemez içmezse o nefis nasıl terbiye olacak?

İslam böyle izole bir dünyayı yasaklıyor. Öyle ben oruçluyum, hiçbir yerde yemek görmeyeyim, yok. 

Çıkacaksın dışarı. İnsan içine karışacaksın.

Dinin emrettiklerini hayatın içinde göstereceksin.

Yalan söylemeyeceksin mesela. Annene bababa ve dahi bütün insanlara sevgi göstereceksin. Saygı göstereceksin. Hatta sadece insanlara değil, hayvanlara, doğaya. Hani yaradılanı seviyoruz ya Yaradandan ötürü. Kediyi, köpeği de, ağacı, çimeni de seveceğiz değil mi? Onların da yaşam hakkına saygı göstereceğiz. Dedikodu yapmayacağız. Küfür etmeyeceğiz.

Bunlar İslam değil de namaz, oruç mu islam sadece? İşte böyleymiş gibi davranmayacağız. Namaz kılmaya, oruç tutmaya gösterdiğin hassasiyeti komşunla ilişkine, parayla, güçle ilişkine de göstereceksin.

Bunu anlatmaya çalışıyor özetle.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder