25 Ocak 2014 Cumartesi

ŞİBUMİ



ŞİBUMİ

Yazarı: Trevanian

Çeviren: Belkıs Çorakçı

Yayınevi: E Yayınları

Basım Yılı: 1. Basım-1981, 4. Basım 1993

Sayfa Sayısı: 419


Sonunda.

Şu kitabı ne zamandır okumak istiyordum. Okumayanı dövüyorlar, o derece önemli.

Şibumi'nin mükemmellik, ama sadelik içindeki mükemmellik gibi bir anlamı var.


Ana karakter; Nicholai Hel.

On numara beş yıldız bir ajan.

Yok aslında ajan değil yaa.

Kiralık katil gibi.

Tam öyle de değil de.

İyilerin dostu, kötülerin düşmanı bir süper kahraman.

Anne tarafından Rus, baba tarafından Alman, Japon diyarında büyümüş, Bask diyarında yaşayan ilginç bir kişilik.

Devlet sırlarına erişip dev suikastlere imza atıp da yakalanamayacak güçte.

Özeti kabaca böyle.

Ayrıntıları anlatmak değil, okumak daha zevkli.

Çocukluğu, kendisini yetiştiren Japon generali, Japon bir bilgeden öğrendiği Go oyunu, kendisini yakalamak isteyen lanet olası federaller.

Yakalanıyor aslında. Öldüğü bile sanılıyor. Ama ı-ıh ölmüyor.

Süper kahraman o zaman işte. Sadece kostümü yok.

Kitabın yer altında geçen kısımlarını saymazsak keyifle okudum. 

Derin bir felsefesini göremedim. Japon kültürü, Go oyunu, stratejisi falan... sanki felsefi bir derinliği var gibi bir etiketi vardı gözümde ama ben göremedim. Belki de algılayamadım, bilemiyorum. Yalnız keyif aldım. 

Amerikalılara giydirmesi komikti. Siyasi tahlilleri de ilgi çekici. 

Kütüphane materyali.


Esrarengiz bir şey söyleyeceğim bu kitapla ilgili.
Kitabın basım yılı 1993.

Ama kitabın sahibi kitabın başına adını soyadını yazıp "1964" tarihini atmış. (Sahibinin adını soyadını parmağımla kapadım) 1993 basımı bir kitabın başına 1964 neden yazılır? Çok gizemli değil mi?
Doğum tarihi mi acaba? Ama o zaman da çok saçma. Allah aşkına aldığı kitabın başına adını soyadını yazıp, sonra doğum tarihini yazan bir insan evladı hiç gördünüz mü? Var mı böyle bir şey?
Çok olağan dışı.

Orta parmağımın gösterdiği kelimeye dikkat "kompüter"
Ehehe.
"Turist Ömer Uzay Yolunda"
-Zıırtttt Erenköy, ne demek kompüter?

4 yorum:

  1. Yahu ben de takıldım bu tarih olayına. 1964!? Bundan çok güzel bilimkurgu ya da fantastik hikaye çıkarılabilir :)

    YanıtlaSil
  2. Degil mi? Ben de anlam veremedim. Olay hala gizemini koruyor.

    YanıtlaSil
  3. Bence bir kitapseverin kütüphanesindeki 1964 . kitap Şibumi .Belki kitaplarını numaralandıran birisiydi sahibi :))

    YanıtlaSil