1 Ocak 2012 Pazar

OD


OD

Yazarı: İskender Pala

Yayınevi: Kapı Yayınları

Basım Yılı: 1. Basım Ekim 2011

Sayfa Sayısı: 359


Odun'un Od'undan geliyor kitabın adı. Ateş demekmiş.

Yunus Emre'nin hayatını anlatan bir roman.

Ben sevmiyorum bu tarz uhrevi, ilahi bir dil kullanılan kitapları. Böyle mana alemi, marifet, hakikat, niyaz, nefis falan. İçim şişiyor benim. Dervişlik, mürşidlik. Zaten dervişlik de çok acayip bir olay. Ne güzel öyle hayattan izole olup yaşamak. Asıl maharet hayatın içindeyken, sabah işe gidip akşam gelir şekilde bir hayat yaşarken Allah'ı akıldan çıkarmamak, günaha sapmamak. Öyle bir odaya çekilip, hayata karışmadan babam da günah işlemez. Sen günde onlarca insanla muhatap olup günahtan uzak durabiliyor musun, bana onu de hacı.

Üstelik bu dervişlik, ''Hiç ölmeyecekmiş gibi dünyaya, yarın ölecekmiş gibi ahirete hazırlan'' lafzına da aykırı bana kalırsa.

Bana ters yani. Ha Yunus Emre candır, canandır o ayrı.

O kadar Yunus Emre deyip de bir dörtlüğünü anmadan olmaz:

Dertli ne ağlayıp gezersin burda,
Ağlatırsa Mevla'm yine güldürür.
Nice aşık kondu göçtü buradan,
Ağlatırsa Mevla'm yine güldürür.

3 yorum:

  1. bende yeni başladım okumaya 104. sayfadayım beni şimdiye kadar en çok etkileyen hacı bayram veli ile yunus emrenin buğday ve nefes üzerine yaptıkları pazarlık oldu

    YanıtlaSil
  2. bu konu hakkında ben size katılmıyorum. size şimdi herşeyini varını yoğunu bırakıp bir tekkeye gideceksin deseler ürkersiniz arkadaşlarım dostlarım bilgisayar veya neyi seviyorsanız bırakıp gitmek zor olur. eğer size uhrevi ortamı inzivaya çekilmeden yine dışarıyla bağlantınız olduğunda verirlerse tam aklınızı oraya yönlendiremezsiniz. kitapta yunus herşeye rağmen ismail'in özlemi, sitare'yi kaybetmenin acısıyla kalıyor. dünyadan soyutlanıyor ki gerçek manaya ulaşsın. hatta ismail için tekkeden kaçtığında neler olduğunu hatırlarsınız. zaten şeyh olduğunda geziyor artık maddi hayat ona tat vermediği için yani zamanı geldiğinde tekkeden ayrılıp seyyah gibi geziyor. insanları maddi ortamdan çekmeden manayı veremezsiniz. sonra zamanı geldiğinde maddi şeyler zaten onları kesmez.

    blogunuz çok hoşuma gitti. sık sık okuyun da biz de yorumlarınızı okuyalım :). bir öneri olarak da okuduğunuz kitapları değerlendirseniz yani sayıyla(10 üzerinden falan). kitap yorumları için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yunus'un seçimine, hayatındaki arayışa saygı duyuyorum ama anlamıyorum işte. Evet maddeden kopmadan manayı bulmak zor olsa gerek. Ama maddeden kopmak da bana zor geliyor. Yapabilene saygı duyarım ancak.

      Blog ile ilgili güzel yorumların için teşekkür ederim. Puanlama noktasında kendimi yetkin görmüyorum. Kolay da bulmuyorum bu puanlamayı. Sadece beğendim,çok beğendim, beğenmedim, hiç beğenmediğim diyerek işin kolayına kaçacağım müsaadenizle .

      Sil