3 Aralık 2011 Cumartesi

DENİZ KÜSTÜ


DENİZ KÜSTÜ

Yazarı: Yaşar Kemal

Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları

Basım Yılı: 1.Baskı 1978 Milliyet Yayınları, YKY'de 4.Baskı Eylül 2007

Sayfa Sayısı: 419



Yaşar Kemal deyince aklıma İnce Memet'ten başkası gelmiyordu. Onu da okuyayım dedim ama tam 4 ciltmiş meğer. Yemedi. İleri bir tarihe erteledim onu.


Kütüphanede diğer Yaşar Kemal kitaplarına baktım. Onlar da hep cilt cilt. İlla ikinci cildini yazmış, ilk yazdığı kitabın.

Sek olarak bir bunu buldum. Devamı, 2'si yok bunun.

Marmara Denizi'ndeki balık katliamlarıyla başlıyor roman. Kısa vadede para kazanmak için insanların nasıl gözünün döndüğünü görmek, bu gidişle ileride denizde balık kalmayınca ne bok yiyeceklerini düşünmemeleri çok sinir bozucu. Selim balıkçı bu duruma çok üzülüyor ama elinden birşey de gelmiyor.Gerçi bu Selim balıkçı başlarda iyi bir tip gibi gözüküyor ama görünüşe aldanmamak lazım.

Bir de Zeynel Çelik var. Azılı gangster. Onun bir anda ülkenin en aranılan ve en korkulan ismi olması çok trajikomik bir hikaye.

Kitabı sevdiğimi pek söyleyemeyeceğim. Upuzun betimlemeler var ve bu bana fenalık getiriyor. Afakanlar basıyor bunları okurken.O yüzden bir göz gezdirip geçiyorum oraları. Yaşar Kemal'in ününü bilmesem, Deniz Küstü'yü referans alarak bir daha başka bir kitabını okumazdım ama sonuçta nerdeyse her yıl Nobel'e aday olan bir yazar. O şahane yazıyor muhakkak. Sorun bende.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder