18 Eylül 2016 Pazar

BOĞULMAMAK İÇİN


BOĞULMAMAK İÇİN

(Coming Up For Air)

George Orwell

Can Sanat Yayınları

5. Basım - Mart 2016

İngilizce aslından çeviren: Suat Ertüzün

254 sayfa


George Bowling, hayatının tekdüzeliğinden bunalıp çocukluğunun geçtiği yerlere gider. Geçmiş anıları canlanır gözünde. Özellikle balık tutmaya dair olanlar. En mutlu olduğu zamanların balık tuttuğu çocukluk dönemleri olduğunu düşünür.


sf.91


Savaş çıkınca işler değişmiş. Savaşa katılmış o da. 

"Orduya neden katılmıştım? Ya da zorunlu askerlik başlamadan önce benim gibi bir milyon ahmak neden katılmıştı? Biraz eğlence olsun diye, biraz da canım vatanım İngiltere, İngilizler asla boyun eğmez ve buna benzer teranelerden." sf.126

Her yerde aynı "teraneler" demek ki.

İşin ilginci, koskoca İngiltere de savaşta bazı askerleri ve güçleri atıl kullanmış. Bazı askerler, bulundukları görevin işe yaramaz olduğunu ve hatta unutulduklarını düşünmüş. Ve savaş sonrasında yeterli destek görememişler. 

*

Çocukluğunun geçtiği yerlere gitmek ve geçmişi düşünmek için karısına iş seyahatine çıkıyorum diyerek yalan söylemiştir. Çünkü gerçeği söylese karısının anlamayacağını düşünür.

Karısı, George'un yalan söylediğini, iş için gitmediğini anlar. Kendisini aldattığını düşünür.

Daha önce de zaman zaman böyle düşünüp George'u darlamış.

George şimdi gerçekten ne yaptığını anlatıp onu inandırmaya mı çalışsa, yoksa bıraksa mı ne istiyorsa öyle düşünsün.

Evet ikincisini yapacak. Bir kadınla olduğu konusunda fikrini değiştirmekle uğraşmayıp sonucuna katlanacak.

*

Keyifle okudum.

Günlük okuyormuş gibi samimi ve gerçek buldum. 

George'un yaşadığı boğulma hissini anladım. Ama bunu halletmek için çocukluğa inmek ne kadar faydalı bilemiyorum. Sadece çocukluktaki geleceği düşünmeme rahatlığı özlenebilir, onun dışında özlenecek ne var ki? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder