14 Nisan 2012 Cumartesi

EKMEĞİMİ KAZANIRKEN


EKMEĞİMİ KAZANIRKEN

Yazarı: Maksim Gorki

Çeviren: Hande Nurel

Yayınevi: Bordo Siyah Yayınları


Sayfa Sayısı: 479



Maksim Gorki'nin çocukluk yıllarını anlattığı ''Çocukluğum'' kitabından anlaşıldığı kadarıyla bu büyük yazar o dönemde eline bir tane bile kitap almamıştı.

''Bir tane bile kitap okumadan nasıl yazar olunur? Üstelik de dünyaca ünlü klasikleri yazan bir yazar?'' diye başımı ellerimin arasına almış kara kara düşünürken cevabı bu kitapta buldum. İlk gençlik yıllarında Maksim nihayet kitaplarla tanışıyor ve çok seviyor. Her fırsatta kitap okuyor. Ama bu fırsatları bulmak çok kolay olmuyor onun için. Zira işi başından aşkın. Temizlikçilik mi dersin, hamallık mı dersin, yapmadığı iş kalmıyor.


Çok zor bir hayat yaşamış, dağlara taşlara Ya Rabbi.


Gerçi kitabı sonuna kadar okumadım, itiraf edeyim. Sıkıldım. Evet çok zor, çetin, acımasız bir hayat. Ama sıkıcı beya. Sıkıldım bıraktım.

4 yorum:

  1. :) Bende birkaç sene önce ite kaka okumuştum:) Kitapları yarım bırakamıyorum ben. Keyifli okumalar

    YanıtlaSil
  2. Ben de kitapları yarım bırakmayı sevmiyorum ama bir noktadan sonra da zamanımı boşa harcadığım hissine kapılıp bırakıyorum. Bence sen de denemelisin. Şöyle düşün. Aldığın karpuz kelek çıktığında yemeye devam ediyor musun? Hayır. Bazı kitaplar da böyle oluyor işte.
    Bu arada Koskoca Maksim Gorki'nin kitabını kelek karpuzla kıyasladım, bu da benim hayvanlığım olsun. Ama anladın sen beni. :)

    YanıtlaSil
  3. Yanlış anlamazsanız bir şey sormak istiyorum. ''Bir tane bile kitap okumadan nasıl yazar olunur? Üstelik de dünyaca ünlü klasikleri yazan bir yazar?'' diye başımı ellerimin arasına almış kara kara düşünürken" diyorsunuz, düşünecek başka bir şey bulamadınız mı? Hayat bu kadar basit ve sığ mı sizin için?

    YanıtlaSil
  4. Evet,düşünecek başka bir şey bulamadım. Boş zamanlarımı hep ''Bir tane bile kitap okumadan nasıl yazar olunur? Üstelik de dünyaca ünlü klasikleri yazan bir yazar?'' diye başımı ellerimin arasına alıp kara kara düşünerek geçiriyorum. Hobim bu. Bunu düşünmeden geçirdiğim bir saniyem bile yok. Hayatım hep bu.

    Gerçekten düşünecek başka bir şey bulamadığımı zannebildiğine göre şakadan pek anlamıyorsun anlaşılan.Şimdi tüm sabrımı kuşanıp ciddiyetle sana cevap vereyim.O cümle elbette bir mübalağaydı.Ciddiye alıp bir de üstüne "düşünecek başka şey mi bulamadın?" şeklindeki sorunun da bir şaka olduğunu düşünmek istiyorum.

    YanıtlaSil