19 Temmuz 2017 Çarşamba

GÜLÜN ADI


GÜLÜN ADI

(Il Nome Della Rosa)

Umberto Eco

1980

Can Yayınları

29. Basım - Ekim 2014

İtalyanca aslından çeviren: Şadan Karadeniz

732 sayfa


Ruhumu teslim ettim okurken. Vefat ettim.

*

Bir manastırda esrarengiz ölümler meydana geliyor. 

Bu ölümleri araştırmak üzere biri görevlendiriliyor.

Bu araştırma çerçevesinde manastırdaki rahiplerin çarpık ilişkileri ve düşünceleri ortaya çıkıyor.

*

Kitabı katilin kim olduğunu öğrenene kadar okudum, sonra bıraktım, daha fazla devam edemedim.

*

Üzgünüm.

*


Gülün Adı bana biraz Benim Adım Kırmızı'yı anımsattı. Orada da manastır gibi içine herkesin giremediği bir minyatürhane var. Orada da esrarengiz bir cinayet meydana geliyor. Orada da o döneme ait bilgiler veriliyor. Anımsattı bana. Yalnız Benim Adım Kırmızı'yı zevkle okumuştum, Gülün Adı'nda vefat ettim.


Filmi de var.
İzlemedim, bir ara izlesem ne güzel olur. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder